dålig update, här är anledningen.

Orkar inte skriva bra, så tog texten jag skrev igår från bilddagboken där jag aldrig anstränger mig, haha.

iallafall, värsta veckan i mitt liv!


började med lite halsont i måndags.

gick till vårdcentralen där dom konstaterade att det bara var en virusinfektion.

sov ingenting natten till tisdagen pga smärta.

grät halva natten & hela morgonen.

blev hämtad av mamma på eftermiddagen, sov ingenting natten till onsdag heller. kunde varken svälja, äta, dricka eller prata.

det blev värre & värre.

på kvällen åkte vi till närakuten & fick reda på att jag hade fått en halsböld.

dom skickade mig direkt till akuten på karolinska sjukhuset där jag fick dropp & smärtlindring direkt eftersom jag inte hade fått i mig någonting på tre dagar.

någon timme senare började dom skära i min hals.

usch, fy, blä. det värsta jag vart med om.

dom ville ha kvar mig över natten då dom aldrig sett någon som var så svullen.

fick en jävlans massa tabletter & slangar i armarna.

sov jädrans gött  den där sjukhussängen om man bortser från att jag behövde ungefär fem filtar & sen en timme efter, tio liter is över mig.

så igår vaknade jag upp där, med smärta som hette duga och ett cravings för vatten jag aldrig vart med om tidigare. fick varken äta eller dricka ifall det skulle bli operation.

dom petade lite mer i halsen, jag grät och hade ont.

kallsvettades konstant. tillslut fick jag dricka eftersom operation inte behövdes.

& efter att ha fått ungefär alla medeciner & smärtstillande man kunde få så fanns det ett litet piller kvar, morfin hihihi.

det sov jag gott på. låg & väntade på någon rolig effekt men tyckte det var tråkigt eftersom jag endast låg & tänkte på små gröna tomtar & det tyckte jag var helt normalt?

blev hemskickad senare under dagen & då märkte jag av morfinet eftersom jag pladdrade som en idiot, trots att jag knappt kunde pga smärta, med mamma & berättade saker jag helst inte skulle berättat normalt.

mådde bra hemma, men sov ungefär en halvtimme.

hade mardrömmar om att jag tappade bort mamma i solna centrum & helt plötsligt dök en galen kines upp & skulle slicka mig i fejjan. vaknade kallsvettig.

så gick upp & drack kaffe med mamma tjugo över fyra imorse. :)



response
posted by: B L O G G F J I - FOTOGRAF

haha jag har inget! (a) Är det stephy som gjort din design ?

2009-12-12 @ 23:04:26
blog/website: http://bloggfji.se
posted by: Ida

Oh my god, det var mycket på en vecka :S Alexandra, hur mår du nu? <3

Kul att du är tillbaka iallfall!

KRAMAR <3

2009-12-12 @ 23:40:50
blog/website: http://makeupgangster.blogg.se/

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0