MY 2009

31 december 2009. årets sista dag. det känns spännande, sorgligt som jag tycker varje år denna dag, den känns nervöst, ångestladdat, men så jävla bra.

2009 var mitt sämsta år. det är jag helt säker på. 2008 sög, jag failade med allt men där hade jag iallafall människor som hjälpte mig & brydde sig.
2009 fick jag klara mig själv igenom alla motgångar.
mitt 2009 började med skumpa på thorildsplans tunnelbanestation.

jag kommer alltid minnas -09 med bad experiences.
mitt innan underbara förhållande gick åt helvete. oändligt många bråk, tårar & slag.
jag hann med en jävla massa bråk, tjafs, uppbrott & kiss-and-makeup's med min då sk bästa vän.
jag failade skolan till & från.
jag bröt ner mig själv genom att aldrig tänka på mig själv & vad jag behövde. jag satte alltid alla andra i första hand, för att se till så att dom mådde bra & var tillfredställda.
sakta men säkert sjönk jag ner till botten av botten. det resulterade i depression.
allt var svart. jag sket i allt. i alla som stod mig nära, i mig själv, i skolan, i allt som jag förr tyckte var roligt. inget spelade någon roll. jag brydde mig inte ifall någon skulle putta ner mig på spåret. jag nästan ville det.
allt blev svart.

men 2009 gav mig några fina minnen också.
resan till östersund var guld värd. träffade sjukt många nya, härliga människor. festade varje dag med min då bästa vän, vi levde verkligen livet & det var grejt. jag sålde jordgubbar vilket inte var helt illa. faktiskt.
jag kom mycket närmre personer i min klass. personer som är betyder så jädrans mycket just nu. personer som medvetet eller omedvetet har hjälpt mig igenom detta år genom att lyssna & bry sig.
jag kom närmre min mamma, min pappa. jag fick börja förbereda mig för att bli storasyster.
jag smet in på storsjöyran, två ggr. jag såg lady gaga. jag var ute på landet & hade det skönt.
jag upptäckte många nya band & jag blev gladare.

nu på slutet av året har jag börjat fokusera på mig själv.
jag har klippt bandet med personer som endast gör mig illa. det känns bra trots att jag har så många fina minnen med dom människorna.
jag tänker på hur jag mår, vad jag vill göra, vad jag tolererar och inte tolererar.
allt för att jag ska må bra. det kan låta egoistiskt men om du alltid har passat upp på andra för att se till att dom mår så bra som möjligt, och bara får ta skit gång på gång, bli sårad och felbehandlad. då skulle du förstå.
& så vilja ge mig själv en stor eloge för att jag under sommaren tills nu har gått ner över 20 kilo. så jävla underbart.


min bästa vän det här året, det är min mamma. hon har alltid stått brevid mig, gett mig råd och tips & lyssnat. hon förstår mig, hon vet vad jag vill och behöver. såklart, hon är min morsa. men hon är verkligen min bästa vän, även om hon inte vet om det. så mamma, jag älskar dig.

2010 ska bli mitt år. ingen annans. mitt, och endast mitt.
jag ska glömma allt det dåliga, & bara blicka framåt. en nystart är precis vad jag behöver & det kunde inte ha kommit lägligare. (?)
jag ska bli bättre på att visa min uppskattning till mina vänner. som som faktiskt alltid har funnits för mig. för jag älskar dom.
jag ska bli mer ekonomisk. jag ska fokusera bättre på skolan. kärleken skiter jag i. kommer den så kommer den, försvinner den, fine. allt händer av ett skäl.

jag ser fram emot morgondagen. jag ser fram emot att vara bakis, det gör inget. för det är ett nytt år, nya möjligheter & det känns så fruktansvärt bra.

2010, here i come.

happy new year, kids.




response

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0