Bloggvärlden har blivit tråkig

Var man än klickar sig in så hamnar man hos en wannabe-Kissie, en tråkig modeblogg, en provocerande gulhårig 14-åring eller ytterligare än fotoblogg.
Det var längesen jag hamnade på en blogg som föll mig i intresset, som fångade min blick och min fokus, som fick mig att känna "wow, glöm inte bort den här bloggen alex!".
För det lättaste sättet att hitta nya bloggar är att kika in på blogg.se's startsida och kolla ifall någon ny har hamnat på aktiva-listan eller fått ett inlägg publicerat på sidan, men det är inte längre något intressant. Alla bloggar är likadana nowdays.
Har dom inte fototävlingar eller veckans blogg var och varannan dag, så ska man rösta vilken ginatröja som passar bäst till gina-jeansleggingsen. Vad hände med själva bloggandet?
Varför ska alla vara så desperata efter uppmärksamhet att det längre inte är intressant?
Kissie lyckades genom att provocera röven av sig, Kenza lyckades genom att visa upp sin snygga stil och sin koll på mode och att vara sig själv, Blondinbella lyckades pga allt hon gör och har gjort, Foki lyckades pga sin unika nisch och Amir lyckades för att han är gay.
Men sen då? Sen kryllar det av wannabees som hoppas att få en plats i rampljuset tillsammans med storbloggarna.
Men det kommer inte hända så varför fokusera på att få så många läsare som möjligt istället för att få en så bra blogg som möjligt.
Jag kommer ihåg för ett par år sedan när jag hade min första blogg, då bloggade jag för mig själv. Jag berättade inte för någon om min blogg, för bloggen var min dagbok, där jag fick skriva av mig och minnas allt jag gjort om dagarna. Det var ingen press på att bli så stor som möjligt, det var ingenting. Det var bara en sketen blogg.

Men nowdays har bloggvärlden förvandlats till en enda stor tävling. En tävling om vem som har mest läsare, vem som har snyggast design, vem som har vart på aktiva listan flest gånger och vem som har skitit flest gånger.
Man stöter inte längre på folk som brinner för & få skriva utan folk som brinner för uppmärksamhet.

Jag är trött på alla dessa fotobloggar som drivs av 13-åriga brudar med en canon ixus digitalkamera & kallar sig fotografer. Jag kan klippa & föna men får fan inte kalla mig frisör för det.
Varför kan folk inte bara hitta något eget, göra något eget utav sin blogg. Har du en fotoblogg, gör något intressant som ingen annan gör. Är du en provocerande 15-åring, provocera på ett bra sätt!

Förstår ni vad jag menar?
Bloggvärlden är trist. Det händer inget roligt. Allt handlar bara om uppmärksamhet.

Nej, jag ska starta en blogg som handlar om religion & är på engelska. Fast det har Alexander Bard redan gjort, så då blir jag ju en wannabe?


response
posted by: Anonym

sv: tack!



håller totaaaalt med detta inlägg!

2009-11-12 @ 11:28:43
blog/website: http://minischulman.blogg.se/
posted by: Minischulman

sv: jaa! asså jag börjar verkligen bli less på bloggvärlden.



haha erlhur, cola is the shit!



gillar din leopardtröja på visningbilden!

2009-11-12 @ 11:38:36
blog/website: http://minischulman.blogg.se/
posted by: Karin O

läs inläggen jag skrev om "ämnet" igår.. de två inläggen med mest text;) hehe

2009-11-12 @ 11:51:59
blog/website: http://karinolofsson.se
posted by: Simone

Jo, finns mycket som liknar varandra där ute och sedan finns det dom med unik stil och smak :D

2009-11-12 @ 12:25:15
blog/website: http://fattybom.blogg.se/

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0