i'm gonna chop you in a blender

Någonting jag har gått & stört mig på ett bra tag nu inom bloggvärlden, två grejer, är till och börja med;

Att alla bloggare på aktiva listan jämt och ständigt byter namn på bloggen för att locka läsare så fort dom hamnat där. Sitter och gör min dagliga igenombläddring av listan och ser ett nytt namn "åh, intressant" Nej, det var inte intressant för den där bloggen rådissade jag i sinnet igår och dagen innan den osv. Varför ska dom byta namn hela jävla tiden!? Det lyser verkligen igenom att dom endast har en blogg för att få uppmärksamhet och få läsare som inte ens bryr sig, istället för att skriva och driva bloggen för sin egna skull. Herregud, skulle ni ha någonting intressant att skriva om skulle ni kunna ha ETT namn, ERT namn, som folk känner igen dig/er för.
Och där har vi en till punkt jag stör mig på, det är bara skitbloggar som drivs av 13-åriga tjejer som knappt fått tuttar & mens som ligger på aktiva listan, som endast skriver skit om sina ginakläder och har veckans blogg för att locka ännu mer läsare. ALLA bloggar är likadana nowdays och jag tycker det är så jävla tråkigt för jag vet massa andra bloggar som skulle passa så mycket bättre in där för att införskaffa lite variation i bloggvärlden.
Dom har inte ens förtjänat sin plats där. Det enda som krävs är att man spammar alla bloggar man kan lyckas klicka sig in på och lämnar en kommentar som antingen lyder; "Fin blogg! Haft en bra dag???" eller "Nu kan du rösta på snyggaste bilden av Robert Pattinson!!! KRAAAM" eller "Nu har jag veckans blogg, glöm inte att anmäla dig! :))))"
Dom bryr sig inte om ifall du har haft en bra dag eller i vilken pose du tycker Robert Pattinson är snyggast, det enda dom bryr sig om är att få stå i samma rampljus som Kissie. Men det kommer aldrig hända.

Nu till det andra irritationsmomentet jag stört mig på.
Alla dessa ovannämnda bloggars outfitbilder. Vad är grejen?
Alla ser likadana ut, alla! Varje dag! Samma jävla jeansleggings i olika nyanser av blått, samma randiga oversize-tisha i rosa alternativt mörkblått, samma koftor, samma tygskor, samma ginasmycken, samma samma samma! Det är som att klicka sig in på gina's webshop och få se olika matchningar utav samma jävla kläder. Det är det jag försöker säga, alla är likadana nowdays, varför kan dom inte skaffa sig en egen jävla personlig stil och blanda gammalt med nytt. Så utomordentligt jävla tråkigt att titta på faktiskt.

Sådärja, skönt att äntligen få det sagt/nerskrivet.
Nu ska jag fortsätta smutta på mitt kaffe.



Dagens tillstånd: sjuk as hell. snor is not the shit.
Dagens humör: har inget humör längre. men mer åt det ledsna än det glada.
Dagens klädsel: mjukis all over the place.
Dagens frisyr: not nice. uppsatt i knut.
Dagens planer: dricka kaffe & klaga.
Dagens önskan: vara frisk & glad.
Dagens blogg: FATTYBOM - Så jävla skön brud, hennes små videoinlägg får mig alltid på bra humör, haha.
Dagens fundering: mer ett konstaterande, jeansleggins är inte coolt.
Dagens materiella vill ha: skor, smycken & mer skor.
Dagens stressmoment: för hög frånvaro?
Dagens nedräkning: eh..
Dagens roligaste: inget är roligt idag.
Dagens textrad: you can't make anyone love you.
Dagens låt: tomt.


response
posted by: mst

godnatt!:)

2009-11-10 @ 22:14:54
blog/website: http://maatilda.blogg.se/
posted by: nicole

Coool hårfärg:)



love/nicole

2009-11-11 @ 11:13:37
blog/website: http://nicolesjostrom.blogg.se/
posted by: Jennie

hej!

så du har blogg :)

tror ja har dej på bilddagboken och på msn :) kuul!



söt du är!!

2009-11-11 @ 12:57:42
blog/website: http://jennsiii.blogg.se/
posted by: Melinda

fan vilket snyggt hår du har!

2009-11-11 @ 16:16:52
blog/website: http://melindalin.blogg.se/
posted by: Emma

Jag håller med till 100% det du säger. Vissa bloggar fattar man inte ens att de kan ha så många läsare?! Blir så trött på alla blonda wannabe's!!

2009-11-11 @ 17:03:29
blog/website: http://racinghibiscus.blogg.se/
posted by: katerina

håller med ovanstående, svinfint hår! :) och tack för kommentaren.

2009-11-11 @ 17:12:50
blog/website: http://katerinanikou.blogg.se/
posted by: dannie

Tack! Åh! Älskar din hårfärg och stil! :D Ska bli rödhårig jag med snart!

2009-11-11 @ 19:09:07
blog/website: http://eckelbobbah.blogg.se/

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0