Bästa dagen på länge

Började dagen med praktik, fram tills två sen skulle jag på "läkarbesök". Åkte till blodcentralen och lämnade blod, det var min första gång och jag var sjukt nervös!
Såg människor som låg där inne med slangar i armen som ledde till en blodpåse som låg på en våg och vägde fram och tillbaka. Såg sjukt brutalt ut, haha. Låg typ och tänkte att hela världenn hade förvandlats till vampyrer och vi var dom enda som fortfarande hade människoblod typ, som andra behövde eller nåt. Helt stört. Men behövde något annat att tänka på än att dom låg och tappade ut 4dl blod ur min kropp, haha.
Fick järntabletter av sjuksköterskan dels pga att min järnvärde var precis över gränsen till att inte kunna lämna blod och dels för att när man ger blod så förlorar man sjukt mycket järn själv. Så ska ta en tablett varje dag i 20 dagar. Dessutom känner jag mig riktigt duktig, skänkte mina pengar till barncancerfonden istället för att ta en gåva eller pengarna själv. Karma!
När jag kom hem fick jag nog den bästa nyheten jag någonsin har fått höra. Jag ska få ett syskon! Jag är så sjukt jävla glad! Har alltid varit ett ensambarn, men nu 18 år senare får jag äntligen en syster eller bror! Hihi. Hoppas på en syster, det vore ju ultimat..
Lilla bebisen komma någon gång i april iallafall, så ge mig april nu! Haha. Nu får vi bara hoppas på att allt går bra.
Och grattis till Pappa & Noi!<3

Nu ska jag snart iväg till Markus för & fira med lite Guitar Hero, haha. Vi är två riktiga jävla nördar må jag säga!

Ser ut som en knarkare, woh!


response

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0