red

det är så lätt för människor som fortfarande har motivationen kvar, som är duktiga, eller folk som redan har klarat av gymnasiet, på första försöket.
jag, jag har gått gymnasiet i fyra år. fyra olika linjer, tre olika skolor.
varför fattar inte folk att man tröttnar? att man känner sig värdelös för att man inte ens klarar av gymnasiet som är en självklarhet för alla?
det är inte lätt när man mår psykiskt dåligt.
jag har tappat lusten för allt.
det är så lätt för andra att säga "utan en gymnasiebildning kommer du ingenstans, det är ett år kvar, snart sommarlov, du klaaaarar det yadayada".
JAG VET FÖR I HELVETE ATT EN GYMNASIEUTBILDNING ÄR DET VIKTIGASTE SOM FINNS!
jag vet att det endast är ett år kvar, jag vet att det bara är några veckor till sommaren, jag vet jag vet jag vet!

jag orkar bara inte..


(men ni ska veta att jag är tacksam för att ni försöker få in mig på bättre vägar, jag har bara redan bestämt mig..)

response

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0