still awake

jag dygnade. otroligt att jag pallade & fortfarande är vaken.
ligger i sängen & glor nyhetsmorgon som är så himla mysigt.
det fick mig på djupa tankar, dom pratade om hemlösa & deras jobbiga situation såhär i vintertid.

& då började jag tänka på att om jag hade tillräckligt med kaffe & typ mackor, så skulle jag fixa ihop en termos, brygga massor av kaffe, slänga ihop lite najsiga mackor & dela ut till hemlösa. det skulle få mig & andra att må bra. jag tror att en sån liten gest, för oss lyckligt lottade människor, skulle betyda enormt mycket för dom som inte har haft den turen vi har.
jag vill göra något som betyder något. jag vill hjälpa människor i en sämre sits än mig. för jag kan, & jag vill.
då började jag senare tänka på det mamma sa till mig för någon vecka sen, att hon ville åka ner som volontär i något land. det vill jag göra. så fort jag är klar med gymnasiet drar jag med mig mamma & arbetar som volontär i något halvår eller så. det skulle vara najs.
do something that matters.

anyways, jag är pisstrött i huvudet så texten kan vara lite oklar men jag tror ni fattar grejen.


response

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0