att gå på bio

Något som är bland det värsta jag vet är att gå på bio.
Inte för att jag inte gillar själva biogrejen utan för att det är så fruktansvärt mycket människor på samma plats. & i mitt huvud stirrar alla på mig, på ett negativt sätt.
Jag blir obekväm, nervös & får nästan panik så fort jag kliver in i byggnaden.
Byggnaden jag syftar på nu är biografen vid hötorget där alla mina spån till vänner & bekanta vill ägna två timmar åt en film.
Det är så förbannat stort. Bara att gå upp för trappan ger mig rysningar & kallsvettningar.
Att gå den korta biten från trappan till toaletterna är hemsk.
Folk stirrar som idioter & det klarar jag inte av.
När man väl ska in i salongen är det nästan värre.
Speciellt när det redan sitter en bunt arga människor där. Alla tittar, verkligen alla.
Dom ser så jävla dömande ut & det är klart som fan man blir nervös.
Att leta efter sin plats är ett jävla helvete. Usch. Det är verkligen bland det värsta jag vet.
Varje gång jag är där sitter jag bara & väntar på att ljuset ska släckas så jag kan slappna av.

Fick jag välja skulle jag endast gå på bio på söder. Där känner jag mig bekväm.
Stället är mindre, innehåller inte jobbiga människor & det är tyst där.
Jag tror jag har börjat lida av social fobi på den senaste tiden, haha.
Att åka in till stan, dvs området kring t-centralen finns inte på kartan för mig.
Det ligger också på topp tio-listan över saker jag inte klarar av.
Får verkligen ont i magen varje gång jag sitter på tunnelbanan in dit.
Den enda gången jag kan vistas runt t-centralen är när jag är påväg till harrys.
Hah, tragiskt.


response
posted by: alex

svar:

Varsågod , så lite så ;)

2010-03-17 @ 22:59:24
blog/website: http://stockholmshetaste.blogg.se/
posted by: Anonym

vet hur du känner, jag lider av en liknande fobi, torgskräck. det är hemskt och blir bara värre och värre..

2010-03-27 @ 21:11:49

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0