:get to know me

 

Person

Som person är jag mestadels glad, när jag är mig själv.

Nu på senaste tiden har jag varit deprimerad. Allt har varit i gråskala för mig, mestadels svart.

Jag är väldigt snäll & trevlig. Jag älskar att träffa nya människor men öppnar inte upp mitt inre i det första taget. Jag har svårt att lita på människor, speciellt om dom en gång sårat mig.

Jag ger alla en chans, oftast en andra chans också.

Jag är väldigt svartsjuk av mig, det är nog för att jag är livrädd för att bli sårad & lämnad.

Jag är en människa som tänker extremt mycket. Så mycket att det ibland blir utmattande.

Jag har svårt att sova på grund av alla mina tankar som flyger fram & tillbaka.

Jag är rädd för att misslyckas & göra bort mig.

Oftast gör jag det ändå. Misslyckas & gör bort mig.

När jag vill fly så flyr jag till musikens eller filmens värld.

Jag älskar rymden. Inte på ett sådant wannabe-fucking-awesome-hipster-stjärnor-everywhere-sätt, utan på riktigt.

Jag kan sitta & titta upp på en stjärnklar himmel i timmar, bara stirra.

Rymden har alltid fascinerat mig, alla dessa planeter & stjärnor, svarta hål & andra saker man inte kan förklara.

Jag kan fundera i dagar på vad som finns efter, eller bakom rymden.

Fundera på hur det är möjligt att nu besöka rymden, gå på månen & skicka upp satelliter hit & dit.

Jag älskar rymden. På ett riktigt sätt. Innan det blev coolt & ”unikt” att gilla bilder på rymden.

 

Kärlek

Kärlek är viktigast av allt för mig.

Vare sig det är kärlek från ett husdjur, mamma, en vän eller en pojkvän så betyder

det lika mycket.

Kärlek är lika viktigt som att andas.

Jag har världens finaste pojkvän som får mig att känna mig omtyckt & viktig.

Han är viktig för mig & jag har aldrig upplevt sån fin kärlek till en kille förut.

Han får mig att skratta, han får mig att lida av saknad & han får mig att må riktigt

jävla bra.

Jag har sån tur att få en snygg OCH snäll kille i samma person.

 

Familj

Utan min familj, speciellt min mamma, skulle jag nog inte vara vid liv idag.

Min största rädsla i livet är att förlora min mamma. Hon betyder ALLT för mig.

Hon är min livglöd & min absolut bästa vän.

Vi har inga hemligheter för varandra & gråter ut bäst mot varandras famn.

Jag lever för min mamma, utan henne har jag ingentin, & är ingenting.

Hon är min mamma, som bar mig i nio månader & har uppfostrat mig i 20 år.

Jag älskar henne mest av allt.

Min pappa älskar jag också. Han har alltid gett mig trygghet & säkerhet.

Vi har haft våra konflikter, men så är det med alla.

Utan min pappa skulle jag inte heller klara mig. Han har gett mig kärlek & en lillebror.

Min lillebror, han älskar jag. Han är hälften utav mig. Eller kanske en fjärdedel utav mig.

Men han är fortfarande min lillebror. Jag har längtat efter honom i säkert 15 år.

Han är det sötaste som finns & jag längtar efter att få dela upplevelser med honom,

Jag längtar efter att få berätta saker om livet för honom.

 

Vänner

Jag har dom finaste vännerna ever. Dom är inte många, men tillsammans ger dom mig

allt jag kan önska mig.

Jag är dålig på att höra av mig & träffa mina fina, men jag tror dom gillar mig ändå.

Utan mina fyra riktiga vänner så vet jag inte vad jag skulle ta mig till.

Det är med mina vänner jag delar mina finaste minnen med.

Sarah, natta, petra & josefin.

 

Ytligt

Jag är väldigt mån om mitt utseende. Jag gör nästan allt för att se perfekt ut, i mina ögon.

Då bortser vi från operationer och dylikt.

Jag älskar smink & styling. Jag klipper mitt hår varannan vecka för att förnya.

Jag experimenterar gärna med smink & är inte rädd för att ta i.

Jag gillar kläder & stil. Jag gillar att ha olika stilar från dag till dag.

Jag gillar att experimentera med mitt utseende, men blir nästan aldrig riktigt nöjd.

Jag tycker jag är tjock, har för små läppar & fula ögonbryn.

Det enda jag någonsin varit & fortfarande är nöjd med är min näsa.

 

Inspiration

Min inspiration får jag från bilder, personer eller känslor.

Ett träd kan inspirera mig, ett halsband kan inspirera mig, en låt kan inspirera mig.

Allt kan ge mig inspiration & när jag får det går det inte att stoppa.

Tyvärr har jag ibland svårt att uttrycka & få fram inspirationen inom mig.

Kan jag inte få ut den vill jag bara skrika.

 

Musik

Musik är något utav det största i mitt liv.

En riktigt bra låt är en låt jag får rysningar av & aldrig tröttnar på.

Det finns tre band i mitt liv som betyder allt.

Musik kan ge mig allt. gläjde, sorg, rastlöshet & överflöd av känslor.

Jag älskar att gå på konserter. Vare sig det är en bigbang konsert på hovet eller en liten tiny spelning i södertälje. Att få se musik spelas live är sån häftig känsla.

Jag älskar att dansa till bra musik. Då känner jag mig fri.

 

 

 

 


response
posted by: Sarah

<3

2010-11-19 @ 08:02:47
posted by: Sandra

Du låter ju typ som mig, vad läskigt! Du är en snygg brud! Bara så du vet :)

2010-11-19 @ 08:41:08
blog/website: http://sandraslifestyle.blogg.se/

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0