:happiness

måste bara skriva av mig lite.

för tre veckor sen, exakt, så glömde jag ta mina tre dagliga tabletter jag "behövde" för att klara
av dagen, natten & livet. dagen efter det var min födelsedag, glömde återigen att ta tabletterna, det
berodde även på lathet & bristande intresse för dom.
sen dess har jag inte stoppat i mig några mer tabletter förutom två alvedon & en allergitablett.

jag vet inte hur det hände, men helt out of nowhere så kände jag mig faktiskt okej en dag.
jag mådde ärligt talat bra. jag kunde känna annat än ångest & mörka tankar.
jag kände lycka & glädje.
i tre veckor nu har det hållt i sig.
jag har inte haft en enda mörk tanke, inte en enda gnutta ångest, ingenting.
jag har mått bra i tre veckor!
jag är så stolt över mig själv, mamma är stolt över mig & läkaren blev stolt över mig.
vi är stolta över att jag har ändrat min syn på livet, & mitt tankesätt.

jag vill aldrig mer behöva trycka i mig konstiga tabletter för att trycka undan känslor.
jag vill hellre känna.
jag vill hellre känna smärta, sorg & glädje än att inte känna någonting.
jag vill inte vara en zombie längre, jag vill inte vara trött på livet.
jag vill inte tänka på & utforma ett sista brev i huvudet.
jag vill inte känna av monstrena inuti min kropp.

jag besegrade monstret. jag gjorde det. jag klarade mig.
for now iallafall, men jag är glad för varenda dag jag har mått bra.
21 dagar av känslor & glatt humör.

det kan låta konstigt att jag helt plötsligt mådde super en dag, det tycker jag också.
jag vet inte hur det kommer sig, men det viktigaste är att jag vet att det är äkta.
jag vill må bra, jag vill leva, jag vill känna.
jag mår bra, jag lever & jag känner.



edit; helt lame att jag blev helt tårögd när jag kontroll-läste
igenom det jag skrivit. fattar ni då hur glad jag är?
alltså glädjetårar.

response
posted by: Sarah

Jag är verkligen glad för din skull! :) You go!!

Kramar!

2010-11-18 @ 08:26:08
posted by: lifeiswhatyoumakeit.

underbart!

2010-11-18 @ 10:16:57
blog/website: http://benniys.blogspot.com
posted by: ida

If u can, everybody can!

Fan vad bra du är! :D

2010-11-19 @ 00:27:38
blog/website: http://makeupgangster.blogg.se/

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0