:drömtolkning

Läste i ett drömlexikon om en dröm jag drömde inatt.
Jag drömde att jag & några vänner väntade på ett tåg, eller en tunnelbana. En av vännerna gick iväg för att göra något men jag sprang efter henne för att jag visste att tåget skulle komma när som.
jag ropade att tåget kom, & då blir jag påkörd av tåget. dör direkt, men "återuppstår", typ att jag ser att jag är död & att någon säger att jag inte klarade mig eller något.
sen är vi på tåget & letar efter platser, sen bytte jag dröm.
plockar man ut lite av grejerna i drömmen så tyder boken drömmen såhär;


Döden:
Att dö själv: bearbetning av känslor inför döden; att dra sig tillbaka från livets
utmaning; kamp mellan själ & kropp.
upplevelsen att lämna kroppen är ofta ett uttryck för denna schism mellan jaget & livsprocesserna.
också gamla livsmönster som dör - det "gamla jaget."

Vandrande döda, likstelhet: aspekter av drömmaren som förnekats, kanske på grund av rädsla.

Järnväg:
Station: röra sig mot någonting nytt; byta scen exempelvis från familje- till arbetsmiljön; lämna någonting bakom sig - en relation, sin ungdom; vår förmåga till förändring; ansträngning att komma någonstans i livet eller uppleva någonting nytt.
Lokomotiv: energin som tar oss genom livet; libido.
Vagnar: de olika delarna av vårt liv.
Tågresa: den aspekt av vår resa genom livet som har samband med andra människor och har ett förutbestämt slut, vilket begränsar vår individuella vilja; resa in mot jagmedvetande; kan referera till åldrande och död, framförallt där det finns en känsla av "avresa" eller "tågtid"; det tåg av tankar eller upplevelser som bär oss genom livet.

allt som allt betyder det väl att jag håller på att byta livsmönster vilket jag gör.
ska snart böjra jobba & ta tag i mitt liv. kan liksom inte förklara mig, men jag vet exakt vad drömmens betydelse innebär i verkliga livet.
lite häftigt att det faktiskt stämmer.



response
posted by: Z A N D R A :)

sv: haha okej! :D

varför det?

2010-10-23 @ 17:55:37
blog/website: http://decevven.blogg.se/
posted by: Frida

Ohooo :) har samma drömbok hemma!

2010-10-23 @ 21:18:32
posted by: Jessi Fox

Jag har alltid velat ha ett drömlexikon!!!

2010-10-26 @ 11:39:52
blog/website: http://jessiljungkvist.blogg.se/

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0