:ARTIKEL UTAV ALEXANDRA, 20 ÅR.

Skulle nästan kunna tro att det är jag som skrivit. Beskriver EXAKT min & min mammas situation. ALLT stämmer in på oss, förutom att mamma inte är sjuk på det sättet.
Läs & försök förstå hur viktigt en rödgrön regering vore för Alexandra & hennes mamma, mig & min mamma, & många, många andra.

Vill även inflika att jag heter Alexandra, är 20 men artikeln är inte skriven av mig.


"Nu är det snart val. Ett otroligt viktigt val för speciellt ungdomarna och de sjukskrivna. Många funderar över hur deras framtid blir om alliansen vinner igen, medan de som håller på det blåa blir nöjda om de får mera pengar i plånboken. För ärligt talat, så är det nog den allra största anledningen att man röstar på alliansen.

Själv får jag ont i magen bara jag tänker på att det blåa vinner, för hur ska det gå för mamma då? Mamma som blivit av med sin sjukersättning, tvingas leva på socialen istället medan jag som är 20 år bor hemma, inte får ett jobb och inte ens kan hjälpa till att betala för mig. Vår situation kommer inte att förbättras om alliansen vinner för de struntar i vår situation. Jag vet att det finns så många människor som lever precis som oss, som hoppas att det ska bli en förändring. Att man ska slippa må dåligt över att veta att man knappt har pengar varenda månad, att veta att man är för sjuk för att klara av att jobba mera, eller överhuvudtaget, men att man kommer vara tvungen om alliansen vinner. Dom kommer inte förändra någonting utan bara göra det ännu värre.

Min mamma jobbar halvtid, trots att hon har ont i varenda del av sin kropp. Jag beundrar henne för att hon försöker, att hon kämpar. Hon vill inget hellre än att kunna arbeta heltid men hon kan inte. Och straffet för att hon inte klarar av det är mer panik och ångest över pengar. Alliansen tror att alla som går på bidrag verkar tycka det är skönt, en bekvämlighet, men jag kan berätta att det är precis det det inte är. Att leva på gränsen varje månad, att inte kunna hitta på något, unna sig något, att redovisa hela sin ekonomiska situation varenda månad, att vara tvungen att sälja sin bil. Nej fy fan, det är hemskt.

Jag är trött på att höra alliansen och deras lögner. Jag är trött på att de rent ut sagt skiter i de sjuka, arbetslösa och ungdomar. Jag är trött på att de rika går före och gynnas i varenda sak alliansen tar upp. Jag är trött på att inte många ungdomar är insatta i hur Sverige verkligen kommer se ut om alliansen får fortsätta i några år till, att man bara tänker på pengar. Jag är trött på att så många i Sverige är så otroligt ego.

Sverige är inget bra land längre. Den 19:e september är ett otroligt viktigt datum för mig och för mångas framtid."


response

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0