:valet 2010

Okej, vill börja med att säga jag inte alls är så insatt i politik eller whatsoever, och att det här inlägget kan bli ganska trist men har för en gång skull en åsikt.

Det handlar alltså om valet. Om en vecka är det valdags & många har klart för sig vad dom står för & vad dom ska rösta på, andra är mer eller mindre förvirrade och inte så insatta, som jag.
Sen finns det den gruppen av människor som väljer att inte rösta.
Det är något som jag tycker är jävligt idiotiskt.
När man får en chans att påverka landet vi lever i och för en gångs skull få säga sitt, så väljer vissa att avstå.
Varför?
Av ren osäkerhet? Brist av intresse? Eller bara finner hela valpåhittet onödigt?
Jag förstår inte.
Tänk om fler & fler börjar tänka likadant, ”nej jag gillar varken moderaterna eller sossarna så jag skiter i att rösta”?
Kvar står då tio personer som tror på hela valkonceptet & alltid gjort, & fortfarande vill ha sin chans att påverka.
Vet du inte vad du ska rösta på, rösta på det du anser vara minst dåligt.
Rösta på piratpartiet som du ändå vet aldrig kommer styra sverige, rösta på miljöpartiet för att få en bit karma om du bryr dig om miljön.
Rösta på moderaterna för att göra mig pissed off, eller sverigedemokraterna för att göra hela sverige pissed.
Gör någonting! Hjälp till att påverka & forma landet vi lever i, annars slutar det med att vi får en jävla diktator som styr framtidens sverige & vi hamnar i tredje världskriget.

Är det värt?

Ah, jag vet inte riktigt om jag eller någon annan hajjar vad jag vill få fram, men med det hela så vill jag bara säga att jag tycker det är idiotiskt att avstå sin rösträtt.
Fan jag har längtat i säkert tio år efter att få lägga min röst, & känna mig som en del av lilla landet lagom.
Så tänk efter på söndag (eller när det nu är, se, ingen koll alls.), vill du vara med & göra sverige bättre, eller ska alla andra sköta det åt dig?


response
posted by: Anonym

true dat..

2010-09-12 @ 21:32:37
posted by: L.

vad ska du rösta på?

2010-09-12 @ 21:36:47

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0