LÄSVÄRT

Precis som jag trodde så höll inte denna ”lägga-ner-bloggen”-perioden länge.

Jag känner fortfarande att jag lika gärna kan avsluta bloggen då det var typ två som sa emot.

Men å andra sidan så har jag aldrig bloggat för någon annans skull än mig själv.

Jag har alltid bloggat för att få ut mina tankar och känslor, något jag har märkt av på dessa tre (?) dagar.

Jag har velat skriva ner mina känslor, något jag har haft mycket av dom senaste dagarna.

 

Jag lyckas alltid hamna i den banan då kommentarer och statistik är det enda viktiga inom bloggandet, men då har jag samtidigt förlorat mig själv.

Det är inte det bloggande handlar om. En blogg är en dagbok på Internet, för dom som inte orkar skriva på papper. Så är det i alla fall för mig.

Jag vill titta tillbaka på min blogg om tjugo år och undra vad fan jag tänkte på.

 

Sen kan jag bli riktigt irriterad på att så många läser min blogg, men ingen säger något.

Det känns lite som att alla är inkräktare på mitt liv. Följer allt jag gör, utan att jag vet vem det är som gör det.

Om du ska snoka, säg då vem du är eller du behöver inte ens säga vem du är, säg bara något.

 

Det är ändå lite läskigt det här med bloggande. Så många personer vet i alla fall 75 procent om vad du gör & vem du är. Men du vet ingenting. Du vet att många ser vad du gör, men du vet inte vilka som ser. Det är som att ha en, eller flera, förföljare.

 

Nu är inte jag lika stor som kissie, men det är ändå fler som läser min blogg än vad jag har vänner.

Jag vet inte vilka mina läsare är.

Och då kommer vi till en annan punkt.

 

Jag vill kunna skriva om alla mina känslor, aggressioner & privatliv.

Men jag vågar inte göra det längre. Jag vet att jag har vänner, men jag vet även att jag har fler fiender. Sedan länge tillbaka.

Vågar jag skriva om min ångest? Vågar jag skriva om hur misslyckad jag känner mig?

Vågar jag skriva om bråket med pojkvännen?

Utan att det vänds emot mig vid nästa krogbesök?

 

Jag har redan vart vid det stadiet då jag hade en vän & nio haters. Jag har haft rykten om mig som inte vart sanna. Jag vet hur det känns, & det är inte roligt. Tillslut börjar man tro på ryktena själv. & även då har man tappat vem man egentligen är, sig själv.

 

Jag tänker fortsätta blogga. Som mig själv, & ingen annan.

För det modigaste av allt, är att kunna erkänna att man mår dåligt ibland. Jag är inte mer än en människa. Vissa kör på trenden att förfina sitt liv till 200 procent, men det tänker jag inte göra.

Har jag ångest & behöver skriva om det, då gör jag det.

Är jag irriterad på något, då skriver jag om det.

Tycker jag att någon är fet, då skriver jag om det.

Jag är en sån person som inte längre kan hålla allt inne.

 

När jag höll allt inne, då var jag deprimerad. Då ville jag inte leva längre.

När jag började skriva om min ångest, då började jag acceptera att det var okej.

Alla mår dåligt, men alla vill inte erkänna det.

Vill folk vända det emot mig, fine. Gör det.

Jag är ändå en starkare person som har modet att visa att jag är mänsklig och mår dåligt.

Ser någon ner på mig för det, då är det den personen som är feg & svag.

 

Så, min poäng med detta inlägg är att jag från och med nu skiter i allt som har med statistik, kommentarer & fame att göra. Jag bloggar för mig själv.

Det är min dagbok ni läser, you are fucking welcome.

 

 

 


response
posted by: Ericah

Du är bäst Alexandra!

Det du säger är helt rätt, love you!

2011-03-09 @ 17:29:28
posted by: alexandra

tack ericahh! love you!

2011-03-09 @ 17:49:15
blog/website: http://wildenwasted.com
posted by: Emma

Bra skrivet ^^

2011-03-09 @ 18:40:00
blog/website: http://everythingyousee.blogg.se/
posted by: Paula

Jag är en av de där som aldrig säger något, mest för att jag aldrig vet vad jag ska säga, och låter därför bli. Dock kan jag väl lite förstå din frustration över att inte veta vilka som läser vad du skriver, så lite basic fakta är väl att jag heter Paula, är snart 21, bor även jag i Stockholm och känner igen mig i ganska mycket av det du skriver, och det är väl mycket därför jag fortsätter komma tillbaka. Mer än så vet jag inte riktigt vad jag ska säga :) Ville väl mest, ptja, ge dig åtminstone en liten gnutta mer aning.

2011-03-09 @ 20:13:52
posted by: alexandra

svar till Paula: Då vet jag iallafall vem en mer är som läser min blogg, haha. jag förstår att det är svårt att kommentera hipp som happ, men bara det där lilla uppskattar jag. tänk om alla kunde ge en liten presentation av sig själv? haha. tack!

2011-03-09 @ 20:29:01
blog/website: http://wildenwasted.com
posted by: PAT

skitbra, snygging! Kör ditt race, skit i kommentarer och statistik. Miss you <3

2011-03-10 @ 10:56:07
blog/website: http://thepat.blogg.se/
posted by: Sara

Hej :)

Jag hittade nyss till din blogg och måste säga,

är vi SJÄLSFRÄNDAR??

Allt du säger, allt du känner är som om det skulle dragit ut det ur mitt eget huvud!

Vet exakt hur du känner dig!!!



Om du har lust att snacka å dela lite tankar i livet hör av dig på min mail :)



STOR Styrke kram <3

2011-03-10 @ 11:18:28
posted by: David

Alltså jag kollar in din blogg typ varje dag efter som att jag har den under favoriter eheheh:( Vet dock inte vad jag ska kommentera, ELLER det vet jag ju men jag liksom "glömmer" av det efter jag läst inlägget. För det är klart man har en åsikt typ om du bah "jag hatar ostron för att.." då dyker det ju automatiskt upp en tanke som bah "JA!! DEM ÄR JU SKIT ÄCKLIGA FÖR ATT.."

Men det slutar alltid med att jag inte vågar kommentera haha:( det är sant.

2011-03-10 @ 13:47:33
posted by: Sarah den underbara

Självklart läser jag din blogg :) Annars skulle jag aldrig veta vad som hände i ditt liv, vi ses ju så sällan numera, but that´s what internet is for :D



Jag vill ha mer smink tips, lööved it!

2011-03-11 @ 09:00:06
posted by: Jessi Fox

jag suger på att läsa och kommentera bloggar.. men du kan fan inte lägga ner.. jag måste ju kunna återvända hit nån gång ibland när jag vill tänka på den där gången jag var asnödig och blev utfrågad på muggen! ;)



eeeh fast jo.. du bloggar ju iof inte för någon annans skulle.

2011-03-11 @ 23:42:43
blog/website: http://jessiljungkvist.blogg.se/

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0