till er idioter som dömer drop-outs.

vet ni vad som är så jävla skönt?
jo, det ska jag ta & kläcka ur mig.

folk dömer alltid oss som har hoppat av gymnasiet. folk kallar oss lata, dumma & failade.
vi är mindre smarta än de som har tagit studenten, vi är lata för vi orkar inte ta oss till skolan, och vi är misslyckade för vi kunde inte ens gå klart en treårig superduperdunderviktig gymnasietutbildning som alla andra.
"man MÅSTE ha en utbildning för att komma någonstans"

NEJ det måste man inte. det är jävligt viktigt och bra med en utbildning från gymnasiet, men även om man failar så är det inte kört.
jag kände mig som ett totalt fuckass när jag bestämde mig för att hoppa av.
jag hade jävligt mycket skäl till att inte fortsätta & faktiskt inte var kapabel till att fortsätta.

även om man hoppar av gymnasiet så är det inte kört. det finns komvux, eller vuxenutbildning med ett finare ord.
folk som har gått gymnasiet tror att de är smartare än oss drop-outs. de dömer oss direkt.
jag kan säga att jag har gått gymnasiet i fyra år, jag har läst alla kurser som de "duktiga" människorna har gjort, dessutom längre tid. jag har det bara inte på papper, men borde inte jag vara lite smartare då?

dessutom, det finns folk som går ut gymnasiet med betyg & skit men som misslyckas totalt & inte har lärt sig ett piss.
bara för att du har ett G, VG eller MVG på ett jävla papper betyder det inte att du är bättre & smartare än mig.
jag kan minst lika mycket som du, säkert mer.
för jag vet att jag är jävligt smart (det är inget skrytinlägg..) för att jag har alltid varit grym i skolan, tills det sista året. jag har gått igenom mycket, & jag har mycket erfarenheter. jag kan mycket fakta & jag kan mycket i filosofiväg.

jag vet inte riktigt vad jag ville få fram med det här inlägget som vanligt, men jag måste skriva av mig.

för att summera; jag har hoppat av gymnasiet. jag pluggar upp mina betyg & jag får ett jobb inom en vecka om jag vill. FÖR JAG ÄR LYCKAD, SMART & PRECIS LIKA BRA SOM ALLA ANDRA.

response
posted by: ELINA

re: Naeeeh! Ser inte ut som mig............... sa min pojkvän :<

Hahaha, men tack snygging!

<3

2011-03-17 @ 23:05:27
blog/website: http://roccam.se
posted by: ELINA

re: Ohno, :D älskar deras låtar, speciellt när man sitter på tåget en solig dag, höhöh. Åååh, måste fan catcha up med dem imorgon, måste ju bara säga TACK för att du omedvetet påminde mig om dem :DD

2011-03-17 @ 23:12:50
blog/website: http://roccam.se
posted by: Jessi Fox

hahaha kan trösta dig med att jag inte heller har tagit studenten... men man kan fan stå på benen och tjäna pengar ändå!



GRATTIS SOM FAN TILL JOBBET!!!!!!!!

2011-03-18 @ 00:40:35
blog/website: http://jessiljungkvist.blogg.se/
posted by: Häny

Sant som fan! Jag har hoppat av och jobbat och tjänat pengar sedan dess. Dom flesta jag vet som har tagigt studenten är arbetslösa nu och har absolut inga erfarenheter.. Ironiskt?

2011-03-18 @ 02:07:41
blog/website: http://prettyfuckedupmind.blogg.se/

comment:

name:
remember me

e-mail:

blog/website:

comment:

Trackback
RSS 2.0